Retket

Huhtikuu 3.pv keskiviikko

Kellokosken sairaalamuseo ja Lottamuseo.

Yhteiskuljetus: Lähtö Kolmiopuisto Riihimäki klo 9.00. Opastettu kierros Kellokosken sairaalamuseossa klo 10.00, jonka kesto on noin 1 tuntia. Siirtyminen Lottamuseoon Tuusulaan. Lounas on klo 12.00 Lottamuseossa. Aikaa on varattu museon tutustumiseen opastettuna. Hinta-arvio tässä vaiheessa on 50 euroa, museokortilla 42 euroa. Paluu Riihimäelle noin klo 15.00.

Ilmoittautuminen päättyy 14.3.2024.

Ilmoittautuminen:
Kotisivujen Tapahtumat-toiminnon kautta, puhelimella Senioriliiton apin kautta tai maijumikkonen@gmail.com

Toukokuu 8 pv Kulttuurimatka mm. Ainolaan Järvenpäähän

Lähtö (yhteiskuljetus) Kolmiopuistosta klo 9.00. Opastettu kierros Ainolassa on klo 10.00. Siirrytään Helsinkiin, jossa lounas nautitaan Olympia Stadionin ja urheilumuseon tiloissa noin klo 11.45 -12.30. Lyhyt opastus museossa 30 min. Matka jatkuu klo 13.20 Taidekoti Kirpilään (Helsinki), jossa opastettu kierros noin klo 13.45 – 14.30. Aikaa jää myös museon omatoimiseen tutustumiseen. Kotona Riihimäellä ollaan noin klo 16.00. Hinta-arvio on 70 euroa ja museokortilla 50 euroa.

Ilmoittautuminen päättyy 5.4.2024

Ilmoittautuminen:

Kesäkuun 14.pv: Kesäretki Paimion parantolaan, Söderlångvikin kartanoon ja Kemiön saarelle

Lähtö Kolmiopuisto klo 8.30. Paimion Parantola klo 10.30. Matkalla on yksi jaloittelupysähdys. Opastettu kierros parantolassa kestää tunnin. Lounas nautitaan noin klo 12.00. Siirrytään Söderlångvikin kartanoon (Amos Andersson), matka-aika noin 1h 15 min. Opastettu kierros, aikaa on varattu tutustumiseen ja kahvitteluun yhteensä noin 2 tuntia. Siirrytään Kemiön saarelle Taalintehtaan ruukkikylään ja paikallisen oppaan (jos saadaan) avulla tutustutaan alueeseen. Kotimatka alkaa ja muutaman pysähdyksen jälkeen arvioitu saapumisaika Riihimäelle on noin klo 19.00. Matkan arvioitu hinta (bussi, lounas, kahvit, opastukset) on noin 100 €. Museokorttihyvitys Söderlångvikissä. Tavoitteena 25 lähtijää.

Ilmoittautuminen päättyy 11.5.2024