Digikerho

Digikerho 4.4.2024 Inkilänhovissa
Digikerhoon osallistui 15 innokasta älypuhelin, tabletti tai kannettava -käyttäjää. Kävimme läpi tekoälyä ChatGPT 3.5 ja sen käyttömahdollisuuksia ja käyttötapauksia.
Mukavaa yhdessäoloa ja itse kokeilemalla oppii!

Tekoälyn tekemä kuva: "Seniorit kuuntelemassa tekoälyesitystä luokassa mielenkiinnolla".

Digikerho 7.3.2024 Inkilänhovissa
Digikerhoon osallistui 20 innokasta älypuhelin, tabletti tai kannettava -käyttäjää. Kävimme läpi Digiagentti-materiaalin, joka liittyi kiinteästi aiemmin läpikäytyihin puhelin-appeihin. Digiagentit kiinnostivat kuulijoita kovasti. Ilkka piti esityksen aiheesta tietoturva ja siihen liittyvät uhat ja niihin suojautuminen. Päivi kävi läpi Facebookin käyttöä (kuvassa).
Kotitehtäväksi jäi opitun sisäistäminen.

Digikerho 5.2.2024 Inkilänhovissa
Digikerhoon osallistui 12 innokasta älypuhelin, tabletti tai kannettava -käyttäjää.
Kävimme läpi esiintulleita kysymyksiä mm. OmaHäme-sovellukseen (app) liittyen ja yksittäisiä puhelimen käyttöön liittyviä asioita. Uusina asioina/ sovelluksina (appi) tutustuimme ICE:n käyttöönottoon, 112Suomi-appiin, Suomi.fi-appiin ja OmaPosti-appiin.
Kotitehtäväksi jäi mainittujen appien käyttäminen ja tutustuminen, jos niitä haluaa omassa puhelimessaan käyttää.

Digikerho 18.1.2024 Inkilänhovissa
Kävimme läpi mm. yhdistyksen kotisivuja ja Facebookia.
Kotisivuilta voi katsoa ajankohtaisia tapahtumia ja retkiä ja ilmoittautua niihin helposti. Kotisivulta löytyy myös Senioriliitto-sovelluksen (app) ohjeistus, jonka kävimme läpi älypuhelimessa.
Kävimme myös läpi OmaHäme-sovelluksen (app), sen asennuksen puhelimeen ja käyttöönoton. Innokkaimmat tutkivat saman tien omia tietojaan.
Lisäksi katsoimme Fimlab-sovelluksen (app) puhelimeen.
Kotitehtäväksi jäi mainittujen appien käyttäminen ja tutustuminen.