Kuvat 2020

Kuukausitapaamiset

Tammikuu

Vuoden ensimmäinen kuukausitapaaminen vietettiin hartaus- hetken merkeissä ja muistettiin edellisenä vuotena pois-nukkuneita. Tilaisuudessa puhui pastori Jukka Vänskä.

Helmikuu

Helmikuun kuukausitapaaminen vietettiin ensimmäistä kertaa Pompotissa, Punaisessa Talossa. Tapaamisessa Satu-Lotta Peltola kertoi meille Kumelan lasitehtaan mielenkiintoisesta historiasta.

Koronasuosituksia noudattaen, avasimme syyskauden tutustumalla hautausmaan historiaan rovasti Kalervo Huttusen opastuksella. Poutainen sää suosi tapahtumaa, johon osallistui runsaat 30 innokasta kävelijää.

Lokakuun kuukausitapaaminen vietettiin koronarajoitusten puitteissa Inkilänhovissa. Paikalle oli uskaltautunut 18 senioria. Koronan takia ei ollut yhteislaulua, vaan sen sijaan Erkki viihdytti meitä soitollaan.

Yhteiskävelyt

Aloitimme yhteiset kävelyretket tiistaina 20.9. kello 10 Topparoikkapatsaalta. Kohteena oli Rautatienpuisto. Vauhti oli verkkaista, kaikille sopivaa, ja juttelimme kävelyn ohessa ajankohtaisista asioista. Lopuksi kaikki kahdeksan osallistujaa nautti kahvit Pompotin rauhallisessa ympäristössä.

Tiistaina 6.10. kävelyretki suuntautui Lasimuseolta Hytti-kortteliin. Pilvisessä syyssäässä mukana oli 10 senioria. Retken päätteeksi pullakahvit nautitiin Lasimuseon kahvilassa..

Tiistaina 20.10. kävelyretki kulki keskustan - Koivistonmäen maisemissa. Kuulakkaassa syyssäässä liikunnasta nautti yhdeksän senioria. Päätöskahvit nautittiin Pompotin idyllisessä miljöössä.

Tiistaina 3.11. käveltiin Topparoikkapatsaalta Salpausseläntien kautta sankarihaudan puistoon. Retki päättyi Granitin aukiolle. Mukana oli 13 senioria.

Tiistaina 17.11. kosteaan säähän oli uskaltautunut 9 senioria. Reitti kulki Topparoikka-patsaalta Valtakadun ja Koulukadun kautta kuntoradalle. Täältä laskeuduttiin Karankadulle ja sieltä edelleen Pohjoisen Rautatienkatua Kino Sammolle. Matkalla Niemisen Raimo kertoi reitin varrella olevien paikkojen historiasta.

Tiistaina 1.12. suuntasimme kulkumme Peltosaareen. Kävelimme Peltosaaren sillan kautta Linnunradankatua pitkin Patastenmäen sillalle ja sieltä edelleen lähtöpisteeseen, Topparoikkapatsaalle. Aamuinen räntäsade taukosi, mutta se oli ehkä säikäyttänyt osallistujia joita oli yhteensä kuusi.

Tiistaina 15.12. oli kävelyretken kohteena kaupungin keskusta. Kuljimme Kauppakadun kautta Kalevankadulle ja sieltä edelleen Sakonkadun ja Kulmalan Puistokadun kautta Rautatietorille, missä päädyimme ihastelemaan uuden Riihimäen mainostaulua. Mukana oli 10 senioria.

Tiistaina 29.12. kohteena oli Peltokylän ja Jokikylän kaupunginosat. Kuljimme reittiä Lopentie, Kaarlonkatu, Karoliinankatu, Teollisuuskatu ja sieltä edelleen Arolammintietä Eteläiselle Asemakadun kautta Pohjoiselle Asemakadulle. Matka päättyi lähtöpisteeseen, Topparoikka-patsaalle. Mukana pikku pakkasessa oli 10 senioria.