Yhteiskävelyt

Tiistaina 19.1. Aloitimme vuoden 2021 kävelyt kiertämällä Urheilupuiston  harjanteen. Kävelyyn osallistui 11 senioria ja matkan varrella kuvaan pääsi myös pari tuttua jäsentä. Leppoisa, - 2 asteen pakkaspäivä saatteli kävelijöitä noin 4 km lenkillä.

Tiistaina 2.2. suuntasimme kävelyretkemme Jokikylän maisemiin. Talviseen, -14 asteen pakkassäähän oli uskaltautunut kahdeksan reipasta ulkoilijaa. Matkaa kertyi n. 3 km

Tiistaina 16.2. Kiertelimme Koivistonmäen maisemissa. Leuto pakkassää, noin -5 astetta, saatteli kolmeatoista reippailijaa. Reitin pituus oli n. 3 km.

Tiistaina 2.3. kiipesimme Salpausselän maisemiin. Kauniissa kevätsäässä kävelyyn osallistui kahdeksan reippailijaa. Matkaa kertyi n. 2,5 km.

Tiistaina 20.4. jatkoimme yhteiskävelyjä runsaan kuukauden korona-tauon jälkeen kahdeksan kävelijän voimin. Matkan varrella tutustuimme Kotokaarteen kuntoiluvälineisiin Sointun opastuksella.

Tiistaina 4.5. osallistuimme "Kävelyipinä-2021" -tempaukseen 12 kävelijän voimin. Matkaa kertyi aurinkoisessa, mutta koleassa kevätsäässä n. 4, 3 km.

Tiistaina 18.5. kävely suuntautui Urheilupuistoon ja sieltä edelleen kuntopolkua pitkin Karankadun kautta Pohjoiselle Rautatienkadulle. Lopuksi tutustuimme Kottaraisenpuiston kuntoiluvälineisiin.

Tiistaina 8.6. suuntasimme matkamme Vahteriston ulkoilualueelle. Samalla tutustuimme Atsalea-puiston kevään tuloon. Kävelyyn osallistui 15 jäsentä, jota pieni, kesäinen sadekuuro ei haitannut.

Maanantaina 21.6. tutustuimme kahdeksan hengen voimin kesäpeleihin. Ohjelmassa oli mölkky ja frisbeegolf. Petankki jätettiin seuraavaan kertaan kuumuuden takia.

Tiistaina 13.7. kuntoilimme Hatlamminsuon maastossa. Ohjelmassa oli kävely suolla pitkospuita pitkin tai kuntoilu pururadalla. Lopuksi nautimme makoisilta maistuvat kahvit Kiskon laavulla. Tapahtumaan osallistui 19 kuntoilijaa, joita aurinkoinen ilma lempeä kesätuuli saatteli.

Tiistaina 27.7. kävelimme jälleen Vahteriston suojelualueelia. Aurinkoisessa kesäsäässä meitä oli kävelemässä 10 senioria. Matkaa kertyi 2,8 km.

Tiistaina 10. 8. lenkki suuntautui Hirsimäkeen. Kuljimme hautausmaan kautta entisen lasitehtaan maisemiin. Mukana oli 12 reippailijaa.

Tiistaina 31.8. oli yhteiskävelyn kohteena urheilupuiston kuntorata. Kaunis loppukesän aurinkoinen sää suosi yhdeksää kuntoilijaa.

Tiistaina 14.9. kiersimme kaupungissa olevan Salkausselän harjanteen. Alkavan syksyn koleus ja kova tuuli piiskasi yhdeksää kävelijää. Matkaa kertyi kunnioitettavat 3,8 km.

Tiistaina 28.9. Kiersimme seitsemän jäsenen voimin kantakaupungin eteläosaa. Kauniissa syyssäässä matkaa kertyi noin 3,5 km ja aikaa tähän kului noin tunnin verran.

Tiistaina 12.10. kiertelimme Koivistonmäen tuntumassa yhdeksän jäsenen voimin. Kuntoilua suosi pilvinen, mutta sateeton syyssää. Vajaan tunnin lenkkiin kertyi matkaa runsaat kolme kilometriä.

Tiistaina 26.10 suuntana oli Salpausseläntie josta laskeuduimme sankarihaudan kautta takaisin Kolmiopuistoon. Sää suosi jälleen seitsemää kävelijää, jotka olivat uskaltautuneet pilvipoutaiseen syyssäähän.

Tiistaina 9.11. oli vuorossa Peltosaaren kierros. Noin 3,5 km pituinen reitti kulki Peltosaaren sillan kautta Linnunradankatua pitkin Patastenmäen sillalle ja sieltä lähtöpaikkaan. Ehkä pikku pakkassää, - 6 astetta, pelotti jäämään kotiin, sillä kävelyyn osallistui vai viisi senioria.

Tiistaina 23.11. ensilumi oli satanut maahan, kun suuntasimme matkamme Karankatua pitkin Peuranpolulle ja sieltä edelleen Urheilupuistoon. Pakkasta oli noin -2 astetta, mikä ei haitannut seitsemää kävelijää.