Kerhot

Kerhot ovat toimintamme perusta. Niistä löytyy jokaiselle jotakin mielenkiintoista, virkistävää ja kehittävää.

Henkisiä harrastuksia voi harjoittaa esim. kuorossa, kirjallisuuskerhossa ja hengellisessä kerhossa. Omasta kunnosta huolehtiminen onnistuu kuntosaleilla ja keilahallissa. Käsityökerhossa voi kunnostautua kädentaidoissa.

Kerran kuukaudessa nautimme lounasta lähiseudun ravintoloissa. Uusia kerhoja käynnistetään, kun kysyntää ilmenee.

Kirjallisuuspiiri, Sirpa Lahdensalo, kokoontuu maanantaina 13.5.2024 klo 14 Inkilänhovissa. Luettava on Kim Thuyn kirja, Em : Rakasta.
Tervetuloa entiset ja uudet kirjallisuuden harrastajat.

Lautapelikerho. Marjut Mikkonen.
Lautapelikerho on aloittanut. Tällä hetkellä pelataan peliä Suomi 100, jossa on kysymyksiä 6 eri kategoriasta esim.historia, yhteiskunta, urheilu jne. Yhdessä yritetään muistella tapahtumia ja etsiä oikeita vastauksia. Nauru raikaa ja tietämys kotimaan asioista lisääntyy. Kokoontumispaikkana on vuorotellen kunkin pelaajan koti ja emäntä tarjoaa kahvin+teen sekä pienen "herkun". Peliaika on reilut kaksi tuntia. Peliaika ja -paikka sovitaan yhteisesti kokoontumisissa. Tällä hetkellä (8.4.2024) pelaajia on 4. Kaksi pelaajaa mahtuu vielä lisää. Max 6 pelaajaa.
Vetäjä:Marjut Mikkonen 050 5673400.
Seuraava tapaaminen: 9.4.klo 14.00.

Teatteri, retket ja matkat, tiedotus erikseen, Marjut Mikkonen

Lounastapaamiset, kuukauden viimeinen keskiviikko klo 13

Liisa Vesamala 040 764 7973  liisavesamala@gmail.com

Hengellinen kerho, Sointu Ilonen. Kokoontumiset ilmoitetaan erikseen.

Muistikerho, Kotokartanosäätiö

Digikerho, Ilkka Lehtonen. - Alla seuraavan kerhon ohjelmasta.

Kuntopiiri. Urheilutalon pienempi kuntosali on varattu käyttöömme perjantaisin klo 12.15 - 14.15. Sisäliikuntavarusteet mukaan.

Keilakerho, Timo Heinonen. Riihimäen keilahalli. Keilaamaan seniorimme pääsevät joka tiistaina klo 13-14 välillä, jolloin rata on varattuna. Kassalla kerro Senioriyhdistyksestämme, niin saat seniorihinnalla. Jalkineet voi vuokrata paikanpäältä.

DIGIKERHO MA 6.5.2024 KLO 13–15, INKILÄNHOVI

Jos kohtaat ongelmia käyttäessäsi omia älykoneita tai sovelluksia tai haluat kuulla, miten muilla menee tai haluat oppia uutta, tule rohkeasti mukaan.

Digikerhossa opetellaan älypuhelimen, tietokoneen ja sovellusten käyttöä ja keskustellaan niiden tuomasta avusta nykyiseen digiaikaan.

Kerho on toisiamme tukevaa yhteistoimintaa, jossa jaamme digitietoa rennossa ilmapiirissä.

Aiheet pyritään valitsemaan osallistujien mielenkiinnon mukaan.

Tutustumme ajankohtaisiin digiuutisiin ja opastamme senioreille tärkeiden sovellusten käyttöä kuten näitä jo katsottuja: Kotisivut, Senioriliitto-app:n, OmaHäme-app:n, Fimlab-app:n, ICE, 112Suomi, Suomi.fi ja OmaPosti tarpeiden mukaan. Tutustuimme Digiagentti-aineistoon. Kävimme läpi Tietoturvaa, uhkia ja niihin suojautumista. Tutustuimme tekoälyyn ChatGPT 3.5, sen mahdollisuuksiin ja käyttötapoihin.

Digikerhossa 6.5 alustusaiheena on mm. kuvien teko tekoälyllä.

Kerhorunko: Kuulumiset/ kysymykset, ajankohtainen alustus ja lopussa osio, jossa opastusta yksittäisissä digiasioissasi. Näissä auttavat paikalla olevat 1-2 apuopettajaa.

Osallistujalla olisi hyvä olla mukanaan älypuhelin, tabletti tai kannettava tietokone. Siis se laite, jota normaalisti käytät.

Tavoitteena on oppia käyttämään paremmin omia sähköisiä laitteita ja palveluita.

Mukavaa yhdessäoloa ja itse kokeilemalla oppii parhaiten!
kahvi ja pulla 5 €/seniori

Ilmoittautumiset: